Po hře
Týmy
Archiv
Neměnná

EPIKA bude KAPIE. Směry nakreslí pětku. Neresetuj. Pokračuj. Úplně na konci se zkoordinuj.
Další stanoviště: Dětské hřiště Vnitroblok Radhošťská
Polepíme 15 kostiček písmeny a jdeme luštit. Dva související obrázky jsou vždy vzájemnou přesmyčkou. Číslo mezi nimi navíc napovídá na počet písmen obou slov. Jde o slova:
EPIKA → KAPIE
NOTACE → ACETON
OPLACH → PLOCHA
LIDOVKA → KLADIVO
DC → CD
SOPEL → PLESO
CHRPA → PRACH
CHAOS → SOCHA
OPILEC → POLICE
KRA → RAK
Nebude náhodou, že 15 unikátních písmen, z nichž se tato slova skládají, odpovídá 15 tučným písmenům na kostičkách. Nastavíme si kostky tučnými písmeny nahoru, na což napovídá 15 tučných čtverečků nad první dvojicí obrázků, a vybereme z nich kostky E P I K A.
Nyní je potřeba interpretovat ikonu mezi obrázky, která říká, že máme valit kostkami přes hranu. Nebo si můžeme rovnou všimnout, že každou kostku lze odvalit jedním ze čtyř směrů tak, že po odvalení všech kostek vznikne druhé slovo.
Příklad: Mám kostky E P I K A a chci dostat písmena K A P I E. Kostku E odvalím přes spodní hranu vlevo a objeví se mi (už nikoli tučné) písmeno K. Dál kostku P odvalím směrem dolů (k sobě) a objeví se mi písmeno A. Pokračuju, dokud celé slovo EPIKA nepřevedu na KAPIE. Značím u toho směry, kterými kostky postupně odvaluji.
Každá dvojice slov takto nakreslí jednu digitální cifru v sedmisegmentovém displeji.
Podstatné je všimnout si, že po každé takové operaci se množina písmen na horní straně kostek nemění. Vždy máme k dispozici 15 unikátních písmen a vím tedy, které kostky do dalšího kroku použít.
Počty tučných a netučných písmen mezi jednotlivými kroky naznačují tučné a tenké čtverečky na startu, konci a mezi jednotlivými kroky. Jako tajenku získáme dvě desetinná čísla, která interpretujeme jako GPS souřadnice. (Reálně stačí je zadat do aplikace Mapy.cz přesně tak, jak ze šifry vyjdou.)
Diskuse k šifře
Načítám komentáře.